Podmienky používania
Všeobecné podmienky poskytovania a používania informačného systému Slovensko v mobile
(ďalej len „Všeobecné podmienky“)
Článok I
Úvodné ustanovenia
-
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby, príspevková organizácia, so sídlom Kollárova 8, 917 02 Trnava, IČO: 42 156 424 (ďalej len „NASES“) prevádzkuje informačný systém Slovensko v mobile (ďalej len „IS Slovensko v mobile“). Správcom IS Slovensko v mobile je Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky.
-
Slovensko v mobile je bezplatná aplikácia poskytovaná pre všetky fyzické osoby (ďalej len „FO“) za účelom vytvorenia technických prostriedkov pre autentifikáciu FO podľa zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o e-Governmente“) pomocou mobilného zariadenia a následné využívanie elektronických služieb štátu alebo služieb iných informačných systémov využívajúcich spoločnú funkciu autentifikácie ÚPVS, ktoré takýto spôsob autentifikácie FO umožňujú.
-
Tieto Všeobecné podmienky upravujú:
- poskytovanie a používanie IS Slovensko v mobile,
- práva a povinnosti osôb, ktoré využijú služby IS Slovensko v mobile,
- prístup používateľov do IS Slovensko v mobile.
Článok II
Vymedzenie základných pojmov
- IS Slovensko v mobile - je určený pre všetky FO, ktoré sa rozhodli využiť možnosť autentifikácie FO podľa zákona o e-Governmente alebo Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 910/2014 z 23. júla 2014 o elektronickej identifikácii a dôveryhodných službách pre elektronické transakcie na vnútornom trhu a o zrušení smernice 1999/93/ES pomocou mobilného zariadenia. Aplikácia im po spustení umožní vytvoriť si technické prostriedky na autentifikáciu FO pomocou mobilného zariadenia a tieto ďalej používať pri autentifikácii osoby pri využívaní elektronických služieb štátu alebo súkromného sektora, ktoré takýto spôsob autentifikácie FO umožňujú.
- Používateľ služby Slovensko v mobile (ďalej len „používateľ“) - je FO, ktorá sa úspešne zaregistrovala na portáli - ep.slovensko.sk a do svojho mobilného zariadenia si stiahla a aktivovala aplikáciu IS Slovensko v mobile.
- Zákaznícky kontakt - vykonáva Ústredné kontaktné centrum (ďalej len „ÚKC“) podľa zákona o e-Governmente, pričom používateľ môže ÚKC kontaktovať prostredníctvom kontaktného formulára https://helpdesk.slovensko.sk/new-incident/ alebo telefonicky na čísle +421 235 803 083.
- Webové sídlo – je webové sídlo IS Slovensko v mobile zverejnené na https://ep.slovensko.sk.
- Register autentifikačných certifikátov - je informačný systém verejnej správy, ktorý prevádzkuje NASES na účely zabezpečenia identifikácie a autentifikácie s použitím autentifikačného certifikátu. Je tvorený z autentifikačných certifikátov, ktoré sa zapisujú do registra autentifikačných certifikátov na základe žiadosti držiteľov alebo oprávnených zástupcov držiteľov autentifikačných certifikátov a z autentifikačných certifikátov ich držiteľov zapísaných do IS Slovensko v mobile, ktorí si žiadosť o zápis týchto certifikátov do registra autentifikačných certifikátov uplatnili v procese aktivácie mobilnej aplikácie IS Slovensko v mobile.
- Autentifikačný certifikát – je autentifikačný prostriedok podľa zákona o e-Governmente, ak ide o autentifikáciu pri prístupe k informačnému systému alebo pri elektronickej komunikácii, ktoré súvisia s výkonom verejnej moci, alebo na účely prístupu do elektronickej schránky alebo disponovania s elektronickou schránkou, a to automatizovaným spôsobom, s použitím technického prostriedku alebo programového prostriedku.
- Informačný systém verejnej správy (ďalej len „ISVS“) - podľa zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ zákon o ITVS“) v pôsobnosti povinnej osoby ako správcu ISVS podporujúci služby verejnej správy, služby vo verejnom záujme a verejné služby.
- Ústredný portál verejnej správy (ďalej len „ÚPVS“) ‐ informačný systém verejnej správy, prostredníctvom ktorého je možné centrálne vykonávať elektronickú úradnú komunikáciu s ktorýmkoľvek orgánom verejnej moci a pristupovať k spoločným modulom; slúži na poskytovanie služieb a informácií verejnosti orgánmi verejnej moci prostredníctvom spoločného prístupového miesta v sieti internet, ktoré zabezpečuje spoločné funkcie evidencie, autentifikácie, autorizácie a podpory používateľov, riadenia toku informácií, elektronickej podateľne a elektronických platieb poplatkov podľa zákona o ITVS, ako aj podľa zákona o e-Governmente.
Článok III
Služby poskytované IS Slovensko v mobile
- IS Slovensko v mobile umožňuje:
- Vytvoriť bezpečný spôsob autentifikácie FO pomocou natívnej mobilnej aplikácie.
- Vytvoriť autentifikačný certifikát FO pomocou mobilného zariadenia a jeho zápis do registra autentifikačných certifikátov.
- Prihlásiť sa k službe štátu pomocou autentifikácie FO použitím mobilného zariadenia a autentifikačného certifikátu.
- Spravovať a zasielať mobilné PUSH notifikácie na registrované mobilné zariadenia s aktivovanou aplikáciou IS Slovensko v mobile.
- Poskytovať služby autentifikácie FO pre verejný aj súkromný sektor pomocou mobilného zariadenia.
Článok IV
Práva a povinnosti používateľa IS Slovensko v mobile
-
Používateľ IS Slovensko v mobile má právo na využívanie IS Slovensko v mobile:
-
za podmienok uvedených v týchto Všeobecných podmienkach,
-
informovať NASES v prípade problémov s IS Slovensko v mobile prostredníctvom Zákazníckeho kontaktu.
-
- Používateľ IS Slovensko v mobile je povinný:
- oboznámiť sa so Všeobecnými podmienkami a rešpektovať ich ustanovenia,
-
používať IS Slovensko v mobile v súlade so Všeobecnými podmienkami a príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi,
-
sledovať zmeny vo Všeobecných podmienkach,
-
v prípade straty mobilného telefónu s aktivovaným IS Slovensko v mobile bezodkladne prostredníctvom Zákazníckeho kontaktu požiadať o zablokovanie svojho IS Slovensko v mobile a o zablokovanie svojho autentifikačného certifikátu,
-
neposkytovať PIN kód k svojmu IS Slovensko v mobile inej osobe ani ho nepoužívať v zreteľnej forme na svojom mobilnom zariadení,
-
neposkytovať inej osobe mobilné zariadenie s IS Slovensko v mobile, v opačnom prípade berie na vedomie, že akékoľvek úkony vykonané s mobilným zariadením sa považujú za úkony vykonané používateľom IS Slovensko v mobile, pokiaľ nepreukáže hodnoverným spôsobom opak,
-
v prípade poškodenia mobilného zariadenia, jeho predaja alebo inej formy postúpenia mobilného zariadenia inej osobe ako používateľovi mobilného zariadenia s aktivovaným IS Slovensko v mobile je používateľ povinný túto aplikáciu z mobilného zariadenia odinštalovať alebo iným hodnoverným spôsobom odstrániť z mobilného zariadenia,
-
v prípade nedodržania povinností používateľom služieb Slovensko v mobile, NASES nezodpovedá za chybné poskytovanie služieb IS Slovensko v mobile a za prípadné škody, ktoré by z tohto dôvodu vznikli.
-
Vygenerovanie autentifikačného certifikátu a jeho zápis do registra autentifikačných certifikátov
-
Používateľ IS Slovensko v mobile aktiváciou mobilnej aplikácie IS Slovensko v mobile súčasne žiada o vygenerovanie a následný zápis autentifikačného certifikátu do registra autentifikačných certifikátov.
-
Používateľ IS Slovensko v mobile berie na vedomie Všeobecné podmienky poskytovania služieb prostredníctvom ÚPVS a Všeobecné podmienky prevádzky ÚPVS, ktoré sú zverejnené na portáli www.slovensko.sk a je nimi viazaný pri používaní IS Slovensko v mobile.
-
Článok V
Práva a povinnosti NASES
-
NASES je povinný:
-
oznámiť používateľovi IS Slovensko v mobile termín plánovaného obmedzenia poskytovania služieb z dôvodu vykonávania technologickej údržby systému, resp. nasadzovania aktualizácií softvéru,
-
informovať používateľa IS Slovensko v mobile o zverejnení nových Všeobecných podmienok a o všetkých skutočnostiach, ktoré by mohli ovplyvniť používanie služieb, a to najmä o obmedzení ich poskytovania, a to zverejnením v IS Slovensko v mobile.
-
-
NASES má právo:
-
obmedziť poskytovanie služieb IS Slovensko v mobile, napr. z dôvodu:
-
i. vykonávania technologickej údržby systému alebo z iných závažných prevádzkových, resp. technických dôvodov na svojej strane,
-
i. z bezpečnostných dôvodov,
-
iii. z prevádzkových dôvodov pri preťažovaní systému IS Slovensko v mobile.
-
-
Článok VI
Základná charakteristika služieb IS Slovensko v mobile a podmienky ich poskytovania
-
Služby IS Slovensko v mobile sú určené pre všetky FO, ktoré dosiahli vek 18 rokov a ktoré sa rozhodli využiť možnosť autentifikácie pomocou mobilného zariadenia.
-
IS Slovensko v mobile môže používateľ používať prostredníctvom mobilného telefónu s operačným systémom iOS 13 a vyššie alebo s operačným systémom Android 9.0 a vyššie.
-
Používateľ inštaláciou IS Slovensko v mobile vyjadruje svoj výslovný a bezvýhradný súhlas s týmito Všeobecnými podmienkami.
-
IS Slovensko v mobile sa spúšťa automaticky po jej inštalácii.
-
Po úspešnom stiahnutí a nainštalovaní IS Slovensko v mobile do mobilného zariadenia, je potrebné nastaviť prístupový PIN kód a pre zrýchlené otvorenie aplikácie sa môže používateľ rozhodnúť povoliť použitie biometrického overenia.
-
Používateľ otvára a používa IS Slovensko v mobile použitím 6-miestneho PIN kódu, ktorý si používateľ vytvoril alebo použitím biometrie. Tento bezpečnostný prvok sa vytvára v záujme vlastnej bezpečnosti a ochrany osobných údajov pred ich zneužitím. PIN, ktorý chráni prístup k IS Slovensko v mobile a k údajom uloženým v tejto aplikácii a v lokálnom úložisku mobilného zariadenia, do ktorého si používateľ aplikáciu nainštaloval a stiahol si na základe vlastného rozhodnutia. Pre zresetovanie PINu je potrebné IS Slovensko v mobile odinštalovať a nainštalovať znova. Po nainštalovaní si osoba vytvorí nový PIN kód.
Článok VII
Deaktivácia IS Slovensko v mobile
-
V nastaveniach IS Slovensko v mobile má používateľ možnosť deaktivácie IS Slovensko v mobile. Deaktiváciou dôjde k odstráneniu zariadenia zo zoznamu overených zariadení a k zrušeniu autentifikačného certifikátu používateľa. Deaktiváciou nedochádza k odinštalovaniu IS Slovensko v mobile.
-
V prípade opakovaného zadávania nesprávneho PIN kódu alebo biometrického overenia pri otváraní IS Slovensko v mobile sa IS Slovensko v mobile automaticky deaktivuje.
Článok VIII
Proces aktivácie mobilnej aplikácie IS Slovensko v mobile
-
Po úspešnej inštalácii mobilnej aplikácie IS Slovensko v mobile je potrebné, aby používateľ aplikáciu aktivoval a overil tým svoje mobilné zariadenie pre prihlasovanie pomocou aplikácie IS Slovensko v mobile s využitím autentifikačného certifikátu.
-
Používateľ na webovom sídle https://ep.slovensko.sk spustí proces aktivácie aplikácie.
-
Prerekvizity:
-
Nainštalovaná mobilná aplikácia IS Slovensko v mobile.
-
Čítačka a občiansky preukaz s elektronickým čipom alebo doklad o pobyte s elektronickým čipom alebo alternatívny autentifikátor (ďalej len „eID“).
-
Pripojenie na internet.
-
Počítač s nainštalovanými aplikáciami k čítačke eID a BOK kód.
-
-
Proces aktivácie mobilnej aplikácie začína v počítači cez webové sídlo:
-
Po otvorení webového sídla ep.slovensko.sk v počítači používateľ klikne na tlačidlo „Aktivovať online“.
-
Používateľ sa prihlási na webovom sídle pomocou čítačky a eID.
-
Používateľ postupuje podľa inštrukcií uvedených na webovom sídle.
-
Na webovom sídle sa zobrazí vygenerovaný Aktivačný kód.
-
-
Pokračovanie procesu aktivácie mobilnej aplikácie v mobilnom zariadení:
-
Po otvorení mobilnej aplikácie IS Slovensko v mobile si používateľ vytvorí 6-miestny PIN kód.
-
Používateľ zadá resp. naskenuje z webového sídla vygenerovaný Aktivačný kód do aplikácie. Na naskenovanie Aktivačného kódu je nevyhnutné povoliť aplikácii prístup ku kamere mobilného zariadenia.
-
Aplikácia overí Aktivačný kód a vygeneruje Párovací kód.
-
Používateľ Párovací kód z mobilnej aplikácie zadá na webovom sídle na počítači.
-
Používateľ je informovaný o úspešnej aktivácii.
-
-
Aplikácia je aktívna až pokiaľ ju používateľ nedeaktivuje. Aby sa aplikácia po deaktivácii znovu aktivovala, je potrebné, aby používateľ znovu vykonal proces aktivácie a pridal tým opäť svoje mobilné zariadenie medzi overené zariadenia.
-
V prípade akýchkoľvek nejasností alebo informácií ohľadne aplikácie IS Slovensko v mobile, používateľ služieb kontaktuje Zákaznícky kontakt na telefónnom čísle +421 2 35 803 083, v pracovných dňoch, pondelok až piatok, od 8.00 do 17.00 h a v stredu až do 21.00 h alebo cez kontaktný formulár na webovej stránke https://helpdesk.slovensko.sk/new-incident/ .
-
Používanie aplikácie Slovensko v mobile je bezplatné.
Článok IX
Všeobecné a záverečné ustanovenia
-
Tieto Všeobecné podmienky a poskytované služby môžu byť kedykoľvek jednostranne zmenené s účinnosťou odo dňa zverejnenia novej verzie.
-
Doterajšie Všeobecné podmienky účinné od 1.6.2022 strácajú platnosť a účinnosť nadobudnutím účinnosti týchto Všeobecných podmienok.
-
Tieto Všeobecné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa
1.11.2022
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby
Bratislava, September 2022