Potrebujete poradiť?

Ak áno, v tejto sekcii nájdete najčastejšie kladené otázky a odpovede. Veríme, že vám naše odpovede pomôžu pri riešení problému. Ak odpoveď na svoju otázku nižšie nenájdete, neváhajte nás kontaktovať prostredníctvom formulára spätnej väzby.

Aplikácia Slovensko v mobile je aplikácia, ktorá spája občanov a úrady. Vytvára komunikačný kanál, ktorý umožňuje orgánom verejnej moci a tretím stranám s vami proaktívne komunikovať. Jednoducho pomáha služby štátu rozšíriť aj na mobilné zariadenia.

Ako prvé je potrebné si aplikáciu stiahnuť v niektorom z obchodov s aplikáciami. Po inštalácii aplikácie je potrebné prejsť procesom jej aktivácie. Ten pozostáva z jednoduchých krokov a nezaberie vám viac ako 15 minút. Celý návod na aktiváciu nájdete na stránke Aktivácia aplikácie online.

V súčasnosti je jedným z hlavných benefitov mobilný kľúč, ktorý zjednoduší vašu autentifikáciu na portáli slovensko.sk. Vďaka ľahšiemu overeniu vašej totožnosti budete môcť vybavovať potrebné úkony voči štátu elektronicky, z pohodlia vášho domova. Jednoduchší prístup do schránky správ vám značne uľahčí komunikáciu a interakciu so štátom. V budúcnosti sa môžete tešiť na nové užitočné funkcionality, vďaka ktorým bude komunikácia so štátom ešte jednoduchšia a pohodlnejšia.

Áno.

Aplikácia Slovensko v mobile funguje len pri použití podporovaných verzií operačných systémov Android 9 a iOS 13 alebo vyšších. Na zariadeniach s nižšou verziou operačného systému aplikácia fungovať nebude. Použitím najaktuálnejších operačných systémov zabezpečíte najlepšiu funkčnosť aplikácie.

Nie.

Na vašom Android zariadení prejdite do časti < Home >, následne stlačte < Menu >, vyberte voľbu Settings (Nastavenia), zvoľte možnosť About phone (O zariadení), vyberte možnosť ‘Android version’ alebo ‘Firmware version’, kde bude napísané, ktorú verziu OS máte nainštalovanú.

Pre zariadenia s operačným systémom iOS nájdete konkrétny návod pre zistenie verzie na stránke výrobcu.

V prípade, že ste stratili alebo vám bol odcudzený váš smartfón či iné zariadenie s aktivovanou aplikáciou Slovensko v mobile, neodkladne deaktivujte vaše zariadenie v správe zariadení tu na webovom portáli aplikácie Slovensko v mobile.

Po prihlásení sa na portál, prejdite do časti Správa zariadení a deaktivujte stratené/odcudzené zariadenie. Ak s deaktiváciou potrebujete poradiť, neváhajte a kontaktujte nás prostredníctvom webového formulára.

Občiansky preukaz s čipom je na svojej zadnej strane vybavený elektronickým kontaktným čipom, v ktorom sú uložené údaje uvedené na samotnom občianskom preukaze. Občianske preukazy s čipom boli vydávané od decembra 2013.

Je možné, že ste čítačku dostali pri prevzatí nového občianskeho preukazu. Ak nie, čítačku je možné  zakúpiť v ktoromkoľvek obchode s elektronikou.

V súčasnosti nie je možné zrealizovať aktiváciu aplikácie Slovensko v mobile bez občianskeho preukazu s čipom a čítačky občianskych preukazov.

Na riešení tohto problému intenzívne pracujeme a o jeho vyriešení budeme informovať na tomto webovom portáli.